Sneh
Maxence Fermine
Je koniec devätnásteho storočia v Japonsku a sedemnásťročný Juko Akita sa venuje umeniu haiku. Chcel by sa stať básnikom snehu, fascinovaný jeho krásou a bielobou. Hoci sú Jukove básne krásne, sú zúfalo biele, a tak odchádza na juh krajiny za majstrom Sósekim, aby zavŕšil svoje vzdelanie a naučil sa používať vo svojej tvorbe farby. Pri prechode cez japonské Alpy objaví pod ľadom telo Európanky, do ktorej sa zamiluje.
9788089218332
ISBN 80-89218-33-4
Maxence Fermine
Sneh
Je koniec devätnásteho storočia v Japonsku a sedemnásťročný Juko Akita sa venuje umeniu haiku. Chcel by sa stať básnikom snehu, fascinovaný jeho krásou a bielobou. Hoci sú Jukove básne krásne, sú zúfalo biele, a tak odchádza na juh krajiny za majstrom Sósekim, aby zavŕšil svoje vzdelanie a naučil sa používať vo svojej tvorbe farby. Pri prechode cez japonské Alpy objaví pod ľadom telo Európanky, do ktorej sa zamiluje. Tagy: #Jednym #dychom
6.61
10.0000
16.5.2007
104 str., viaz.‚ ilustrácie, 12 x 18 cm
7
1
0
ďalšie knihy od autora Maxence Fermine
Ópium
ďalšie knihy z edície Jedným dychom
Antikrista
Amélie Nothomb
1.12.20066,61
9788089218363
ISBN 80-89218-36-9
Ópium
Maxence Fermine
30.11.20066,61
9788089218240
ISBN 80-89218-24-5
Zvieratá a láska
Paul Reboux
2.5.20068,27
9788088912859
ISBN 80-88912-85-7
Catilinaria
Amélie Nothomb
20.12.20057,93
9788089218103
ISBN 80-89218-10-5
V ohromení a strachu
Amélie Nothomb
0.0.00007,93
9788088912484
ISBN 80-88912-48-2
Narodila sa v roku 1967 v Kobe, v Japonsku, kde jej otec v tom čase pôsobil ako belgický veľvyslanec. Strávila tu päť prvých rokov svojho života, takže mala možnosť dokonale sa naučiť japončinu a spoznať japonskú kultúru, ktorá významne poznačila jej vnímanie okolitého sveta. Hoci sa skúsenosti s cestovaním a cudzími krajinami neobmedzili v jej prípade len na Japonsko (žila v Číne, Spojených štátoch amerických, Barme a Laose), krajina vychádzajúceho slnka vždy ostala a ostáva krajinou jej srdca, čoho dôkazom sú aj početné narážky na ňu v jej románoch.
Mnohí ju považujú za grafomanku, lebo vo svojich tridsiatich šiestich rokoch napísala už viac ako štyridsať románov, z ktorých jej pravidelne na začiatku školského roku vyšlo od roku 1992 už jedenásť, a to vo vydavateľstvách Michel Albin a J’ai lu.
Hoci sa nikdy neopakuje, všetky jej romány sú vybudované podľa istej šablóny. V prvom rade táto autorka využíva kontrasty, ktoré ľudstvo od nepamäti fascinujú, ako sú krása a ohyzdnosť, dokonalosť a anomália. Do inak pokojného života hlavného hrdinu zavádza rušivý moment alebo osobu a následne vybuduje zápletku deja. Tento svojou tajomnosťou drží čitateľa v napätí od prvej strany, aby sa na tej poslednej dostal k nečakanému rozuzleniu. Nie je to však len príbeh, čo ho púta. Hravý štýl románov Amélie Nothombovej je pretkaný pichľavou iróniou a humorom, ktorými dokáže dokonale vystihnúť absurdnosť situácií, či chovania postáv.
Náklad prvého publikovaného románu Amélie Nothombovej Hygiene de l‘assassin (Vrahova hygiena) bol 100 000 výtlačkov. O sedem rokov neskôr, v roku 1999, vydala román Stupeur et tremblements (Ohromenie a triaška), v náklade 400 000 exemplárov, ktorý si získal nielen úspech u čiateľov, ale aj Gradn Prix Francúzskej akadémie. Téma románu zaujala aj filmového režiséra Alaina Corneaua, ktorý nakrútil v minulom roku film s rovnakým názvom.
Veľký zošit
Agota Kristof
0.0.00007,93
9788088912699
ISBN 80-88912-69-5
Do veľkého zošita, ktorý ukrývajú na povale zapisujú svoje pokroky, zážitky a postrehy. Vzniká tak sugestívne, miestami veľmi expresívne rozprávanie, s nečakaným zakončením.
Román bol preložený do vyše tridsiatich jazykov.
Agota Kristof (1935) sa narodila v Maďarsku, odkiaľ v roku 1956 emigrovala do Švajčiarska, kde žije dodnes. Písala divadelné hry a neskôr vo francúzštine svoju románovú trilógiu (Veľký zošit, Dôkaz a Tretie klamstvo).
Metafyzika trubíc
Amélie Nothomb
0.0.00007,93
9788088912521
ISBN 80-88912-52-0
Za záhadným názvom v poradí deviateho románu Amélie Nothomb sa skrýva životopisné rozprávanie o nemenej záhadnej bytosti – nehybnej, a predsa živej trubici.
Trubica, poučuje nás Amélie, je jedinečnou zmesou plného a prázdneho. Je to dutá hmota, membrána existencie, chrániaca pred neexistenciou. Trubica nerobí nič iné, iba čaká, kým ju naplnia. Je však bezodná, preto nič nezachytáva. Prijíma a prepúšťa všetko.
Okrem tohto absolútneho prijímania a vylučovania je aj stelesnením zotrvačnosti – najsilnejšej zo všetkých síl. Má neúprosnú moc, aká vyžaruje zo všetkého, čo sa nehýbe. Svojím spôsobom pripomína Boha. Ba čo viac, trubica JE Bohom.
Zvonku však vyzerá ako obyčajné dieťa, ktoré sa pred dva a pol rokom narodilo manželke belgického konzula v japonskej Osake. A v tom je celý problém.